u-2017-rots-f-lmofond-dovzhenko-tsentru-zb-lshivsya-na-tisyachu-f-lm-v-scaled.jpg

У 2017 РОЦІ ФІЛЬМОФОНД ДОВЖЕНКО-ЦЕНТРУ ЗБІЛЬШИВСЯ НА ТИСЯЧУ ФІЛЬМІВ

За 2017 рік фільмофонд Центру Довженка поповнився 1181 фільмом, які надходили як за державними контрактами, так і від приватних дарувальників та загалом налічує 7266 одиниць обліку, а це 51677 одиниця зберігання фільмових матеріалів.

2017 року прийнято 48 фільмів відзнятих за підтримки та на замовлення Державного агентства України з питань кіно: документальних фільмів – 13, анімаційних – 5,  художніх – 30. Це такі фільми: “Будинок “Слово”, “Дельта”, “Тато – мамин брат”, “Одесити на Донбасі”, “З Бабиного Яру на Свободу” , “Технічна перерва”, “5 хвилин”, “Гойдалки”, “Чарівна балерина”,  “Козаки. Навколо світу”, “Причинна”, “Як розвеселити самотність” та інші. На виконання державних контрактів протягом року 11 повнометражних художніх фільмів було надруковано на плівку для довічного зберігання: “Іній”, “Кіборги”, “Ізі”, “Червоний”, “Чужа молитва”, «Припутні», “Стрімголов” та інші). 

10 фільмів з Маріупольського облпрокату, які свого часу не стали облік через ураження грибком та пліснявою, пройшли знезараження та стали на облік цьогоріч: “Юрій Смолич. Розповідь про неспокій”, “Художник Микола Реріх”, “Товариш Артем”, “Лобановський. Роздуми про футбол”, “Андрій Малишко”, “Художник Микола Глущенко”, “Наша доля – Україна”, “Град Володимир на Волині”, “Від серця Європи – до серця України”, “Київ”.

Також фонд позитивних фільмокопій поповнився фільмами з фондів, прийнятих фільмофондом раніше, але ще не облікованих – фонд Артхаус Трафік (90 фільмів), фонд КМКФ “Молодість” (31 фільм). Та наймасивніший і триваліший за періодом опрацювання – фонд Освітніх американських фільмів НаУКМА (978 фільмів), який протягом 2017 року було прийнято на облік і наразі налічує – 2234 одиниць обліку (2488 од.зберігання). Ще третину фонду НаУКМА заплановано доопрацювати протягом першого півріччя 2018 року та продовжити його більш ґрунтовне дослідження. 

Велика подяка режисерам, які передали свої фільми для збереження до фільмофонду Довженко-Центру. Деякі з фільмів потребували зволоження через надмірне пересихання плівки, а деякі плівки доводилося рятувати від грибкових уражень. Це особисті колекції режисерів Олега Чорного (“Зів’яла сакура в моєму саду, ти знову проходиш повз мене”, “З життя видатної людини тов. Грузилова”, “Олександр Довженко (фотомиттєвості)”, “Шал”), Мурата Мамедова (18 фільмів, які стали на облік в січні 2018 року: “У неділю рано”, “Хто хоче війни”, “Аве Марія”, “Ганна”, “Жінки пустелі” та інш.) та діаспорного режисера Бориса Заячківського – “Шевченко у Вашингтоні”. Режисер Олег Бійма передав до фільмофонду свої багатосерійні телевізійні фільми – “Острів любові” з 10-ти фільмів, “Злочин з багатьма невідомими” – 7 серій, “Пастка”, “Гріх”, “Прощання з Каїром” та інші (разом 940 частин на позитивах та негативах, які чекають на опрацювання). 

Станом на 1 січня 2018 року облікований фільмофонд Центру складається з 4644 назв художніх, документальних, анімаційних фільмів, а саме: фонд позитивних матеріалів (прокатних копій) – 2040 одиниць обліку (10423 од.зб.), фонд вихідних матеріалів – 1729 одиниць обліку (30903 од.зб.), фонд цифрових носіїв – 397 одиниць обліку (1788 од.зб.), фонд відеоносіїв – 834 одиниць обліку (5831 од.зб.). 

Для ефективного розміщення нових надходжень фільмових матеріалів на цифрових носіях в 2017 році в фільмофонді було дообладнано стелажами сховище відео та цифрових носіїв. 

Визначено фільми, відсутні на обліку в Центрі Довженка, але наявні в фондах регіональних кінопрокатних установ (Київський та Житомирський кіновідеопрокат), щодо яких розпочато процедури передачі.

Тривають роботи з хронікальними плівками Київського літературно-меморіального музею Максима Рильського, з яким укладено 2015 року та продовжено “Угоду про співробітництво у сфері дослідження, консервації пам’яток історії та культури державної частини Музейного фонду України”.  Згідно з розробленими рекомендаціями щодо подальшого зберігання, триває поетапне зволоження плівки та консервація.