top-100-film
88-89

В. Сильвестров

Режисер:

Сергій Буковський

Оператор:

Сергій Михальчук, Роман Єленський, Сергій Тахмазов, Роман Єленський (мол.), Юлія Данильчук, Марія Стоянова

Рік створення:

2019

Студія:

Україна, MaGiKa-Film

Хронометраж:

143 хв

Стрічка складається з трьох частин, кожна з яких присвячена окремому періоду творчості композитора Валентина Сильвестрова. В першій ми стаємо свідками неймовірного перфекціонізму маестро під час студійного запису та репетицій його хорових творів.

В другій чуємо спогади Сильвестрова, який розповідає Сергію Буковському про дитинство за часів Другої світової війни, перші фортепіанні твори, непорозуміння із батьком, скандальне виключення зі Спілки композиторів та авангардні пошуки за часів офіційного курсу на тотальний соцреалізм.

І нарешті в третій бачимо генеральну репетиція дитячого хору «Щедрик» в Лютеранській кірхі Святої Катерини в Києві, де звучить Alleluia – один із найвідоміших хорових творів Валентина Сильвестрова.

В 2016 році режисер Сергій Буковський зафільмував документальну стрічку «Головна роль» – історію про людину, яка все життя прожила у світі мистецтва, що одночасно рятувало та відривало від реального життя. Ця стрічка не була схожою на традиційні байопики, а несла певний авторський почерк та нагадувала радше інтимний портрет й маленьке зізнання в любові. Тоді головною героїнею фільму була матір режисера – акторка Ніна Антонова.

В 2019 році Буковський, керуючись схожим методом, вирішив створити низку фільмів про видатних особистостей в історії України. Так він планував зняти кіно про Ліну Костенко та Івана Драча, проте першим створив фільм-портрет легендарного українського композитора Валентина Сильвестрова, яким вже багато десятиліть захоплюється весь світ класичної та авангардної музики.

«В. Сильвестров» – це фільм-погляд та фільм-сповідь. Буковський дуже делікатно та з великою любов’ю вдивляється в світ Валентина Сильвестрова. Тут і його рідна Русанівка, невеличка квартирка, де створювалися найбільш видатні його композиції й чисельні знакові місця. Разом з цим Буковськуй показує й самого Сильвестрова – показує з різних сторін: і як вибагливого й іноді прискіпливого перфекціоніста, що не зупиниться не перед чим поки не досягне результату; як людину, яка пройшла через чисельні випробування, завжди знаходячи порятунок у власній музиці; як творця, який всупереч чисельним непростим обставинам (історичним, соціально-політичним, особистим) примудряється створювати музику, сповнену справжньої магії, легкості та неймовірної краси.