МУЗИЧНИЙ КІНОПЕРФОРМАНС “ОРДЕР НА АРЕШТ” feat ВАГОНОВОЖАТЫЕ
Довженко-центр (вул. Васильківська, 1. М. Голосіївська)
28 жовтня, 19:00 Довженко-центр (вул. Васильківська, 1. М. Голосіївська)
ОРДЕР НА АРЕШТ
1926 УСРР, ВУФКУ (Ялта) , 84 хв.
Режисер: Георгій Тасін
Сценарист: Соломон Лазурін
Оператор: Альберт Кюн
Художник: Володимир Баллюзек
У ролях: Віра Варецька, Хайрі Емір-заде, Алік Ліговецький, М. Кутузов, Ніколай Панов, Шорохова
«Червоні» залишають місто, голова ревкому Сергій Каргальський просить свою дружину Надію залишитися і переховати у себе таємний пакунок з документами. «Білі» входять в місто і одразу з’являються з обшуком на порозі Надії. «Білий» офіцер контррозвідник довго допитує її, однак Надія твердо мовчить …
«Ордер на арешт» – перший український фільм в жанрі психологічної драми, який вважався дрібнобуржуазним і різко критикувався офіційною критикою. Цікаво, що у 1930 році картину було заборонено до показу як «нездорову, з психологічним надривом, що зображує жінку, як слабку істоту, і застарілу».
Стрічка фактично є також першим українським радянським фільмом, який тематизує традиційне мовчання жінки. Головну героїню Надію силують говорити, однак саме через навик мовчання вона протистоїть раціональному світові чоловіків і війни.
Допит Надії Карагальскої перетворюється на радянський аналог судового процесу з «Пристрастей Жанни Д’Арк», які Карл Теодор Дреєр зніме через два роки після фільму Тасіна. Тому попри свою розважальну ауру з шпигунськими перевтіленнями, психологічними тортурами та романтикою революційних комітетів, «Ордер на арешт» є в той же час роздумом про емансипацію жінки та її роль в історичних та соціальних процесах громадянських війн.
«ВАГОНОВОЖАТЫЕ – це досвідчена команда працівників трамвайного депо, які випадково виявили в салоні забутий кимось із пасажирів семплер і мікрофон. Гітара і барабани у них вже були. З тих пір їх майже не бачили в ремонтних боксах. Вони складають, записують і подорожують. Пропагують електронну екологію».