Шамара кадр з фільму

Львів: Кінопоказ «Шамара»

Хоча сюжет фільму Наталії Андрєйченко відбувається в 1970-х роках фільм, по ступеню сміливості у відсутності табу – перед нами, поза сумнівом, кіно 1990-х. В фільмі можна зустріти ряд важливих рефлексій на тему крихкого світосприйняття відновлення української Незалежності: хореографію танків на початку стрічки або удушливу ізоляцію карантину в’язниці, лікарні – дисциплінарних просторів, мода на зображення яких в українському пострадянському кіно була задана Юрієм Іллєнко («Лебединою піснею. Зона», 1990) та Андрієм Дончиком («Кисневим голодом», 1991).

Шамара – новий тип жінки героя для українського кіно, таким як свого часу була «маленькая Вєра» для радянського. Брутальна поведінка Зіни відштовхує від неї жителів припортового містечка (фільм знімали в Миколаєві). Спільну мову їй вдається знайти лише з дітьми, зеками та неформалом-«гермафродитом» Лєрою. Хоча сусіди Шамари і кличуть її «шалавою», Зіна всього лише є прикладом дівчини, яка шанує свободу, любить красиві плаття та віддає перевагу романтичним мукам кохання, а не міщанським звичкам.

РЕЄСТРАЦІЯ НА УЧАСТЬ В ПОКАЗІ