KINO42: Дивне, химерне, фантастичне. Анімація. Том 2

Останній показ програми Дивне Химерне Фантастичне.

Дивовижні перетворення в стилі Кафки, контакти з позаземними цивілізаціями, почвари й демони з народної міфології, жахливі бацили війни – теми й образи, які хвилювали режисерів та художників українського анімаційного кіно в 70-80 роках минулого століття. Ці дивні, химерні образи, які не відпускають та інтригують глядачів і сьогодні, таємно протягували на екрани через анімацію, як найменш цензурований вид кіно.

Зустріч, Михайло Тітов, 1984

Науково-фантастичний фільм про те як три інопланетяни з різних планет, які взяли обличчя землян, зустрічаються у покинутій хатинці біля озера. Перша режисерська робота, майстра химерної фантастичної анімації Михайла Тітова. Художній стиль багатьох його робіт на межі між анімаційним та предметним кіно, проте в “Зустрічі” виконана у вигадливій художній манері, яка передає ймовірний позаземний спосіб руху.

Пригода на дачі, Валентина Костилєва, 1980

Одного разу маленький хлопчик глянув бінокль і побачив, що мешканці городу були чимось не на жарт налякані та стурбовані. Він вирішив допомогти маленьким друзям. Це історія про безмежну дитячу фантазію, та режисерка додає сюди елементів наукової фантастики й пригоди на дачі перетворюються в титанічну боротьбу з рослинами-прибульцями.

Марс XX, Ірина Гурвич,1969

Безумний вчений винайшов нову зброю масового ураження і запропонував її богу війни. Фільм знятий в жанрі політичної сатири. Візуальне рішення запропоноване художником Генріхом Уманським нагадує фільми німецького експресіоністичного кіно 1920-х, зокрема легендарний фільм “Кабінет доктора Калігарі”, де також головний герой безумний вчений, а події розгортаються у викривлених вуглуватих декорації, які підкреслюють стан безумства.

Лінь / Лінощі / Рокіровка, Євген Сивокінь 1979

Один добропорядний громадянин обідав й байдуже споглядав за рибками у своєму акваріумі. Та раптом з мутної води випірнуло справжнє чудовисько. Проте небажання напружуватися навіть для порятунку власного життя, привело героя до поневолення. А може насправді в його житті нічого суттєво не змінилося? Фільм був створений в епоху «застою» й певною мірою став сатирою на цей історичний період.

Чарівник Ох, Давид Черкаський, 1971

Батько залишає таємничому Охові свого безталанного сина, щоб той навчився бодай чому. Але є одна умова – через рік, коли прийде час, забрати сина батько зможе лише вигравши у чарівника Оха в Дурня. Музичний мультфільм за мотивами української народної казки «Ох». Режисер Давид Черкаський та художник Радна Сахалтуєв експериментують над стилями використовуючи вигадливу, химерну перекладку та мальована анімація для динамічних сцен.

Квітка папороті, Алла Грачова,1979

Екранізація повісті Миколи Гоголя  «Вечір напередодні Івана Купала». Історія про молодого та бідного парубка, який любив дівчину, але її батько був проти їхніх стосунків. Аж ось напередодні Івана Купала чорт пропонує хлопцеві продати душу, давши за неї ціну, яка допоможе змінити думку батька. Мультфільм  аніматорки Алли Грачової, в якому діалоги замінені виразною пластикою персонажів та співом. А цікава кольорова гама та музичний супровід Бориса Буєвського створюють по-справжньому дивну та химерну атмосферу. 

Як козаки на весіллі гуляли, Дахно Володимир, 1984

Містична серія, яка розповідає про одруження Тура, створена на основі творів Гоголя. У пошуках черевичків для своєї коханої козак Тур потрапляє на шабаш до нечистої сили, яка хоче забрати у нього душу. 

РЕЄСТРАЦІЯ НА УЧАСТЬ В ПОКАЗІ