ДУСТ²: ДНІ УКРАЇНСЬКОГО СУЧАСНОГО ТЕАТРУ І ТАНЦЮ

З 21 по 23 червня 2018 на Сцені 6 Довженко-Центру проходитиме театральний шоукейс – ДУСТ²: Дні українського сучасного театру і танцю.

ДУСТ² – це зріз перформативних практик українського незалежного та експериментального театру, який свідомо протиставляє себе як естетиці класичних та академічних театрів, так і їхній бізнес-моделі, запроваджуючи сміливі пошуки на кордонах різних мистецтв.

ДУСТ² – це публічна арт-програма міжнародної конференції професійної панєвропейської мережі перформативних мистецтв IETM. Її завдання – представити український недержавний та експериментальний театр і сучасний танець.

ДУСТ²– це спроба театральної вівісекції та дезінсекції.

Шість вистав триденного шоукейсу були обрані з-поміж майже 50 незалежних проектів з усієї України. Наше завдання – дати можливість киянам і гостям зінших міст та країн побачити найцікавіші і найбільш майстерні роботи незалежних та експериментальних театрів. Побачити, яким різним може бути українське перформативне мистецтво. Насолодитися тим, як можуть трансформуватися і ставати сучасними українські традиції, зокрема українські традиційні весільні пісні у виставі Львівського центру «Слово і голоС» та Наталки Половинки «Весілля». Здивуватися, скільки спільного є в Ірландії та України згідно дуже чорній комедії «Кицюня» Дикого театру і її постановника Максима Голенка. Випробувати на собі незвичайне поєднання лялькового театру, мистецтва перформансу, танцю і просторового аудіо-дизайну в «Осені на Плутоні» Сашка Брами. Задуматися над власною ідентичністю чи нетерпимістю до ідентичностей інших у щирій і відвертій не-виставі «Мапа ідентичності / Мова ворожнечі» Антона Романова, побачити двох молодих акторів театру «Золоті ворота» Владислава Оніщенка та Богдана Буйлука у виставі «Каліки» про підлітків, вимушених лікуватися у реабілітаційній клініці, однак попри все веселих і сповнених бажання жити. Завершенням цієї триденної театральної вівісекції буде танцювальний перформанс з елементами імпровізації, поштовхом до створення якого послужила «Бійня номер п’ять» КуртаВоннегута.

Детальніше про вистави, які представлені на ДУСТ²:Днях українського сучасного театру і танцю:

«Весілля», опера-традиція від Наталки Половинки та Львівського центру «СЛОВО І ГОЛОС».

Старовинні українські весільні пісні поєднуються із модерною сценографією Сергія Савченка, відеоартом та костюмами від сучасної української дизайнерки Оксани Караванської. Всі ці елементи сплітаються у надзвичайно тендітне, мерехтливе та водночас складно виконане мереживо театрального дійства. Це не відтворення весільного обряду чи ритуальним театром. Постановниця, акторки та художники говорять сучасною мовою зі сучасними глядачами на теми, що актуальні у всі часи для всіх людей всіх народів – про любов, людські взаємини, жінку та чоловіка, про рід та родину, дітей та батьків.

«Каліки», комедія про двох крутих пацанів, які розмовляють про дівчат – спектакль Київського академічного театру «Золоті ворота», поставленийСтасомЖирковим

Ці двоє хлопців заприятелювали в реабілітаційній клініці. Вони ведуть типу «дорослі» розмови – про дівчат та про майбутнє, у якому не буде хвороб… Зрештою, завжди варто пам’ятати: безглуздо марнувати життя, намагаючись змінити те, що не в змозі змінити. Краще витратити ці зусилля, аби зробити когось щасливим. Бодай на мить. Вистава створена за п’єсою сучасного німецького драматурга Серґія Ґьоснера «Mongos» за підтримки Ґете Інституту в Україні. «Каліки» – про проблеми дорослішання тинейджерів, які тільки посилюються через набуту ними інвалідність.

«Мапа ідентичності / мова ворожнечі»невистава Антона Романова та його майстерні «Нетеатр».

Це партисипативний та перформативний монолог оголеної людини про втрату власної ідентичності та спробу розібратися у причинах власної нетерпимості до ідентичностей інших. Антон Романов, режисер і перформер, народився і виріс у Криму і був вимушений переїхати до Києва після анексії Криму. Невистава «Мапа ідентичності / Мова ворожнечі» – тест щирості та відважності глядачів.

«Кицюня» – дуже чорна комедія відДикого театру та режисера Максима Голенка, переможець театральної програми Британської Ради в Україні «TakingtheStage-2017».

Виставу створено за п’єсою «Лейтенант з острова Інішмор» Мартіна МакДони, автора «Залягти в Брюгге» та «Трьох білбордів у бік Еббінга». «Кицюня» реактуалізує дуже чорну комедію МакДони,переносячи її, географічно та культурно, до України. Виявляється, Ірландія та Україна мають значно більше спільного, аніж нам здається.

«Осінь на Плутоні» – проект незалежного режисера і драматурга Сашка Брами спільно з Львівським театром імені Леся Курбаса.

Свої вистави Сашко називає «театром досвіду», кожній з них передує тривалий період вивчення обраної для роботи теми. Для «Осені на Плутоні» Сашко і група волонтерів більше року відвідували мешканців одного львівського геріартричногопенсіонату. Приносили їм домашні смаколики, допомагали, розмовляли із ними про їхнє життя і минуле. Саме ці розповіді лягли в основу вистави. А замість літніх людей з’явилися ляльки людського зросту. Вистава створена на перетині документального та лялькового театру, танцювально-перформативних практик та просторового аудіо-дизайну.

«Тральфамадор»– танцювальний перформанс з елементами імпровізації, створений хореографом Русланом Барановим та його командою RB&Co.

Поштовхом до створення саме цієї вистави послужив роман КуртаВоннегута «Бійня номер п’ять», а для опису вистави автори також взяли уривок із цієї книги: «…На Тральфамадорі немає телеграм. Але ви вгадали: кожна така група символів містить якесь важливе, коротке повідомлення, наприклад, опис ситуації чи якусь сцену. І тральфамадорські читачі сприймають усі їх водночас, а не так, що спершу це, тоді те. І між цими повідомленнями не існує якогось зв’язку, окрім того факту, що автор ретельно їх підібрав. Бо його мета – створити таку комбінацію, щоб читач, зиркнувши на неї і охопивши її своїм поглядом, побачив образ життя, прекрасного і несподіваного, і наповненого глибоким змістом. У такому творі немає ні початку, ні середини, ні кінця, ні інтриги, ні моралі, ні причини, ні наслідку. Свої книжки ми цінуємо за глибину багатьох чудових митей, побачених і зафіксованих єдиним поглядом».  

Програма ДУСТ² / День 1

Програма ДУСТ² / День 2

Програма ДУСТ² / День 3

Квитки на всі події ДУСТ² (квиток на окрему виставу, абонемент на день чи абонемент на три дні) за посиланням:

https://karabas.com/tours/dust-tour

IETM – це одна з найбільших міжнародних мереж у сфері сучасного перформативного мистецтва, яка об’єднує понад 500 організацій та індивідуальних фахівців. Мережа була заснована 1981 року як незалежна ініціатива для міжнародного професійного діалогу та обміну знаннями. IETM проводить свої зустрічі в різних європейських містах кілька разів на рік. ЦьогорічSatelliteMeeting вперше відбудеться в Україні.

Контакти

Координатор проекту: Володимир Шейко volodymyr.sheiko@gmail.com

Координатор шоукейсу: Надія Соколенко 063 416 7281 nadia.sokolenko@gmail.com

Координтор конференції IETM SatelliteMeeting: Анастасія Гайшенець 0951069336 haishenets@artarsenal.gov.ua

РЕЄСТРАЦІЯ НА УЧАСТЬ В ПОКАЗІ