ТРИЛОГІЯ ДОВЖЕНКА У ЛОНДОНІ
З 16 по 25 листопада у Лондоні відбудетья ретроспектива шедеврів німого кіно Олександра Довженка. З ініціативи Українського інституту у Лондоні та лондонського Інституту сучасного мистецтва (ІСА) у столиці Великобританії покажуть так звану “української трилогію”: “Звенигору” (1928), “Арсенал” (1929) і Землю (1930).
До 100-річчя більшовистської революції лондонські глядачі зможуть побачити відновлені Довженко-Центром версії цих фільмів із новим музичним супроводом, створеним сучасними композиторами з України та Великобританії.
Розклад показів:
16 листопада, 18:20
“Звенигора”, О. Довженко
Квитки: https://uk.patronbase.com/_ICA/Seats/NumSeats?prod_id=3D7&perf_id=1§ion_id=M&action=&seat_type_id=S
19 листопада, 14:15
“Арсенал” О. Довженко
Квитки: https://uk.patronbase.com/_ICA/Seats/NumSeats?prod_id=4II&perf_id=1§ion_id=M&action=&seat_type_id=S
25 листопада, 14:15
“Земля”, О. Довженко
Квитки: https://uk.patronbase.com/_ICA/Seats/NumSeats?prod_id=4IK&perf_id=1§ion_id=M&action=&seat_type_id=S
Покази проходитимуть в Лондонському Інституті сучасного мистецтва (The Mall, St. James’s, London SW1Y 5AH).
“Земля” (1930) – найвідоміший український фільм, визнаний шедевром світового кіномистецтва. Глорифікована в Україні після смерті Довженка, авангардистська стрічка, заборонена через 9 днів після виходу в прокат, породила чи не найбільшу кількість контроверсійних тлумачень. Сповнена ліричного пантеїзму, й водночас утопічної екзальтації, вона продемонструвала всю неоднозначність українського цивілізаційного вибору 1920-х, кульмінацією якого стала драматична колективізація.
Новий музичний супровід для “Землi” створив український етно-хаос гурт “ДахаБраха”, музика якого переорієнтовує акценти “Землi” з ідеологічних на загальногуманістичні. Прем’єра відреставрованої версії “Землі” з новим саундтреком відбулася на Одеському МКФ 21 липня 2012 року. Відтоді проект розпочав ходу міжнародними кінофестивалями: в жовтні 2012 року його було показано на відкритті Міжнародного фестивалю ГОГОЛЬfest, у лютому 2013 – в рамках українського прийому під час Берлінського МКФ, у квітні – на МКФ CPH PIX в Копенгагені, в червні – на 12 міжнародному кінофестивалі в Трансильванії.
“Арсенал” (1929) було знято на Одеській кінофабриці ВУФКУ камерою легендарного кінооператора Данила Демуцького в оригінальних декораціях Володимира Мюллера. Експресіоністична образність, досконала операторська робота та оригінальна драматургія, вивели фільм далеко за рамки звичайної пропаганди й зробили його чи не найважливішим твором українського кіноавангарду.
Автором найновішого саундтреку до другого повнометражного фільму Довженка став мультиінструменталіст з Бристоля (Великобританія) Ґай Бартелл, засновник та натхненник гурту Bronnt Industries Kapital. “Арсенал” Довженка з новим саундтреком від Ґая Бартелла став ювілейним, 10-им доробком у серії ініційованих Довженко-Центром музичних кіноперформансів КОЛО ДЗИҐИ, в рамках яких відбуваються прем’єри відреставрованих українських німих фільмів у супроводі сучасної музики.
“Звенигора” (1927) – перший фільм німої трилогії Довженка, після якого за ним закріпилося реноме провідного українського кінорежисера, спричинив запеклу дискусію про національний кінематограф. У своїй лірико-епічній стрічці Довженко зумів поєднати похмурий містицизм німецьких фільмів 1920-х років, Чаплінівську іронію, авангардний монтаж.
Музику до фільму створив українсько-польський гурт FUTUREthno, який грає «етномузику майбутнього». Саме так розшифровується назва колективу. Фольклорні мотиви хлопці інтерпретують мовою джазу і сучасної електронної музики. Його засновник українець Роман Бардун (фортепіано) навчався на джазовому відділені в музичній школі Фредеріка Шопена в Польщі, де й познайомився з іншими учасниками гурту: Філіпом Шиманяком (скрипка), Лукашом Овчинніковим (контрабас), Домініком Яске (перкусія) та DJ Krime, одним із найбільш знаних польських діджеїв.
Нагадаємо, що DVD видання з відреставрованною Трилогією можна придбати на сайті Довженко-Центру