НОВОРІЧНА ВЕЧІРКА #DONOWHERE 2.0 В ЦЕНТРІ ДОВЖЕНКА
Культурний кластер Довженко-Центр, 3-й поверх, арт-простір PLIVKA, вул. Васильківська, 1
27 грудня, початок о 19.00
вул. Васильківська, 1
Культурний кластер Довженко-Центр
3-й поверх, арт-простір PLIVKA
Вхід вільний.
Кількість місць обмежена.
Реєстрація за посиланням: https://goo.gl/KUgdJQ
Програма заходу:
19:00 Коло Дзиґи. Нечуваний похід feat Антон Байбаков
20:30 вечірка експериментальної електроніки Immersion Evening
- Line-up:
- ААШ
- Maxim Werner
- Neither Famous Nor Rich
- Minijack Octomorph
- VJ Slao_0
На території арт-простору працюватиме бар, кав’ярня, облаштовано лаунж-зони.
В рамках #DONOWHERE 2.0 відбудеться музичний кіноперформанс «Коло Дзиґи»: пре-прем’єра авангардистського фільму «Нечуваний похід» (1931) Михаїла Кауфмана з сучасним музичним супроводом Антона Байбакова наживо. Буде продемонстровано 30-хвилинний уривок стрічки, репрем’єра повної версії якої відбудеться навесні наступного року у Великобританії. Дивом збережений, але абсолютно забутий, цей останній український фільм Михаїла Кауфмана, що не бачив екрану понад 80 років, поповнить чималу колекцію шедеврів українського кіноавангарду.
НЕЧУВАНИЙ ПОХІД / НЕБУВАЛИЙ ПОХІД
1931, УСРР, «Українфільм» (Київ), 71 хв.
Режисер і оператор: Михаїл Кауфман
Конструктивістський фільм-репортаж про рух «двадцятип’ятитисячників» – робітників направлених Партією в 1929 році на підйом села. Фільм знімався в одному з найбільших радгоспів свого часу «Гігант», на Харківському тракторному заводі, Чорноморському флоті в Севастополі.
«Нечуваний похід» – остання робота авангардистської школи кіноків в Україні. Творчі шляхи Михаїла Кауфмана і Дзиґи Вертова розійшлися після «Людини з кіноапаратом» (1929). З частини відзнятого матеріалу Михаїл змонтував власний фільм «Навесні» (1929). «Нечуваний похід» – його наступна робота, створена в атмосфері початку реакції та неприязного ставлення кінокритики до «естетизування машин» та «неігровізму» кіноків.
У «Нечуваному поході» Кауфман уже відходив від ідеї механічної камери-ока, проте машинами – тракторам і комбайнам – все ще приділяв набагато більше уваги, ніж людям. Злидням тогочасних сіл Кауфман протиставляє геометричний ритм механізованих заводів. Проблемою сіл, в дусі пропаганди того часу, показано куркулів, а прогресивним кроком – формування колгоспів. Колективізація у фільмі йде пліч-о-пліч з індустріалізацією, а от наступним етапом «небувалого походу» в останніх кадрах фільму зображена мілітаризація.
Парадоксальний фільм, який показує село того часу, так як звикли репрезентувати місто, і попри свою тотально агітаційну форму, компілює індустріальне захоплення Вертова з пантеїстичною м’якістю Довженка.