КОЛО ДЗИҐИ test

КОЛО ДЗИҐИ – це підбірка відреставрованих Довженко-Центром німих картин і збірка ранньої української анімації.

До циклу увійшла як вже визнана кінокласика, так і рідкісні, забуті, але віднайдені кіношедеври, що з’явилися на великих екранах уперше після 80 років заборон: “Людина з кіноапаратом” (1929) і “Одинадцятий” (1928) Д. Вертова, “Навесні” (1929) і “Небувалий похід” (1931) М. Кауфмана, “Сумка дипкур’єра” (1927), “Арсенал” (1929) і “Земля” (1930) О. Довженка, “Турксиб” (1929) В.Туріна, “Хліб” (1929) М. Шпиковського і програма ранньої української анімації “Мультагітпроп”.

КОЛО ДЗИҐИ – це унікальні саундтреки, створені на замовлення Довженко-Центру відомими українськими і зарубіжними музикантами, гуртами та діджеями.

Серед тих, хто надавав фільмам циклу нового звучання: британський мультиінструменталіст Гай Бартелл і його гурт  Bronnt Industries Kapital, український композитор Антон Байбаков, гурти ДахаБраха, Zapaska, PortMone, британці Test Dept, які заради фільму вперше об’єдналися після  розпаду в 90-х роках, та інші.

КОЛО ДЗИҐИ – це низка великих екранів у місцях, не пов’язаних із кінематографом, – усі музичні кіноперформанси з циклу КОЛО ДЗИҐИ відбувалися поза межами кінотеатру.

Локаціями для перформансів у різний час ставали: Київський планетарій, Мистецький Арсенал, Мала Опера, Центр сучасного мистецтва М17, територія покинутого і обжитого ГОГОЛЬФЕСТОМ Експериментально-механічного заводу, причал яхт-клубу Одеського морвокзалу та інші нетипові для кінопоказів варіанти публічного простору.

Кіноперформанси КОЛО ДЗИҐИ неодноразово ставали хедлайнерами фестивалів, ключовими подіями в рамках українських і зарубіжних культурних заходів, днів української культури.

Фільми з циклу КОЛО ДЗИҐИ з успіхом демонструвалися на найбільшому фестивалі архівних фільмів у Порденоне, під час Берлінського міжнародного кінофестивалю, в рамках найбільшого данського кінофестивалю CPH:PIX та інших кіноподіях міжнародного рівня.

Кілька років поспіль кіноперфарманси КОЛО ДЗИҐИ відкривали Міжнародний мультидисциплінарний фестиваль сучасного мистецтва ГОГОЛЬФЕСТ, були подією-відкриттям МКФ МОЛОДІСТЬ, Міжнародного фестивалю німого кіно і сучасної музики НІМІ НОЧІ тощо. Довженко-Центр розпочав демонстрацію українських реставрованих німих стрічок на фестивалі Le Giornate del Cinema Muto в Порденоне 2012 року, коли в рамках повної ретроспективи німих фільмів всесвітньовідомої актриси українського походження Анни Стен тут було вперше показано стрічку Віктора Туріна “Провокатор” (1926).

Людина з кіноапаратом feat DJ Derbastler

Знятий в Україні братами Дзиґою Вертовим і Михаїлом Кауфманом фільм ЛЮДИНА З КІНОАПАРАТОМ – один із найвизначніших маніфестів європейського кіноавангарду. 

У 2014 році авторитетне видання Sight & Sound назвало картину найкращим 

документальним фільмом усіх часів, а журнал Entertainment Weekly – одним із 12 документальних фільмів, які змінили світ. 

До 115-річчя Вертова репрем’єра відреставрованої картини відбулася в Київському планетарії на єдиному в Україні сферичному екрані діаметром 25 метрів.

Сучасний саундтрек для фільму створив Dj Derbastler (Іван Москаленко) – відомий український діджей, музикант, музичний продюсер, піонер української клубної музики та рейв-руху, легенда української андеґраундної культури.

Людина з кіноапаратом